Itt a tavasz! Vagy még sem?

Rég jártam már itt, ennek egy hosszabb külföldi kitérő az oka. A tavalyi év 
nagyjából jól alakult, de azért idén van mit kiküszöbölni. A kártevőkkel folytatott harcot idén magasabb szinten szeretném művelni, nekik köszönhetően a paradicsomtermesztés meglehetősen problémás és mondhatni, eredménytelen volt. Annak ellenére, hogy a fűszernövényeknek elvileg nincsenek kártevői, még a bazsalikomon is szép számmal tenyésztek a kis állatkák. A koriander pedig maga volt a tragédia. Röviden így foglalhatnám össze ezt a részét a dolgoknak. 
A paprika termesztés már sikeresebb volt, a kiszárításuk is gond nélkül lezajlott, az utolsó terméseket még októberben szüreteltem le. Négy paprikát teleltettem át: Bhut jolokia, Naga morich és a már két éves Habanerokat. A Jolokia kissé megkopaszodott, ennek az az oka, hogy egyik éjjel kint felejtettem, és bár napközben jó idő volt mostanában, volt egy-két hűvösebb éjszaka. A két Habanerot erősen visszavágtam, a bimbókat lecsipkedtem, idén több termést szeretnék és nagyobb növényeket. 
A fűszernövény projekt is beindult, ezek közül teleltetni nem nagyon szoktam, csak a rozmaringot, de az az idei telet nem élte túl. Már szépen cseperednek a thai és olasz bazsalikomok, a kakukkfű és a majoranna, viszont a thai citromfüvet újra kell vetni, valamiért tavaly is csak másodjára sikerült életképes állapotot előidézni. 
Az erkélyen már sütkéreznek a kis korianderek, kibújt a színeslevelű mángold, a borsó, a petrezselyem, a színes sárgarépák és az újhagyma. A zsályára, ami már két éves, átültetés vár, csodálom, hogy ezt a hideg telet túlélte. 
A konyhában pedig mesterséges fény alatt fejlődnek a paprikák, idén kevesebb fajtából többet vetettem, azokat, amik nekünk a legjobban ízlettek. 
JÖvő hétre terveztem egy nagyobb lélegzetvételű ültetést, de az időjárás jelentés alapján ez érdeklődés hiányában elmarad valószínűleg

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése